Kuchnia sercem domu


Kuchnia - sercem domu

„Dom jest bardzo szczególnym miejscem, a kuchnia jest sercem każdego domu. To tutaj człowiek kieruje swoje pierwsze kroki po powrocie z pracy lub szkoły. Co może być przyjemniejszego od chwili, gdy przekraczasz próg po ciężkim dniu i czujesz smakowity zapach jedzenia. Na lodówce wiesza się zabawne zdjęcia rodzinne, zostawia krótkie liściki albo przypomnienia, niektórzy wywieszają też rysunki swoich dzieci. W kuchni jest coś ciepłego i magicznego, czemu trudno się oprzeć. Proszę zwrócić uwagę, jak chętnie na domowych przyjęciach goście gromadzą się w kuchni. To zazwyczaj centrum zdarzeń.” 
Oczywiście nie jest to mój cytat, ale myślę tak samo. Moje myśli idealnie obrał w słowa Peter Pezzelli.
Urządzając ten kawałek domu warto pomyśleć nie tylko o jego wyglądzie, ale też  funkcjonalności. Warto zastanowić się czego oczekujemy od tego miejsca. Czy i jeśli tak, to ile zamierzamy w nim spędzać czasu. Czy chcemy, aby to było nasze królestwo zamykając się w nim na cztery spusty, nie dając domownikom możliwości zaglądnięcia co pichcimy czy wręcz przeciwnie, chcemy z nimi dzielić każdą chwilę i gdy oni (czyt. nasi mężczyźni) oglądają mecz, my jednocześnie gotując zerkamy na wynik meczu.
Warto już na samym początku zastanowić się czy wolimy kuchnię zamkniętą czy otwartą, klasyczną czy nowoczesną, w stylu francuskim, skandynawskim, industrialnym czy modernistycznym. 
Ja mam już swój mały plan (tak jak już kiedyś wspomniałam marzenia nic nie kosztują) na urządzenie kuchni. Styl industrialny gdzieś mi w duszy gra, ten minimalizm i prostota przemawia do mnie, oczywiście potraktowałabym go po swojemu, dodając wnętrzu trochę ciepła odpowiednim oświetleniem, zielenią. Podobają mi się kuchnie z wyspą połączone z jadalnią.
A czy Wy macie już swoje przemyślenia odnośnie wymarzonej kuchni?
Poniżej kilka inspiracji.



Kuchnia w stylu skandynawskim:


Kuchnia w stylu wiejskim:


Kuchnia w stylu industrialnym:



Kuchnia w stylu modern (pięć zdjęć)






Kuchnia w stylu prowansalskim:



Kuchnie małe czy duże, białe czy kolorowe, drewniane czy nie. Wiele pytań, które należy sobie zadać i zweryfikować czego od kuchni oczekujemy.












pozdrawiam,
Ana


PS. Zdjęcia pochodzą ze stron: Cztery Kąty, Architektura wnętrz, e-mieszkanie i homedit.com.
Na moim drugim blogu powielają się posty, ale każdy pisany jest z innego powodu

Komentarze

  1. Podobają mi się te kuchnie z jednoego powodu. Są duże! Mam nadzieję, że kiedyś podwoję rozmiar swojej. Bo to prawda, to jest serce domu. My w niej spędzamy najwięcej czasu. Nawet teraz siedzę w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pisząc komentarz pamiętaj, aby nie używać wulgaryzmów. Szanujmy się nawzajem.

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń