Wyprawka, czyli rzeczy na dobry początek. Cz.I


Witam Was,


   wyprawka idealna? To pojęcie raczej abstrakcyjne, ponieważ nie ma jednej wspólnej recepty dla wszystkich mam.
Będąc w ciąży przeglądnęłam tuzin portali z poradami, przewertowałam kilka poradników, ale żadna z wyprawek nie sprawdziła się w 100%.
Postanowiłam Wam zaproponować swoją wyprawkę razem ze wskazówkami, których niestety nie udzielił mi nikt.
   Oczywiście i moja propozycja nie będzie nieomylna, bo każda z Was ma swoje przemyślenia na temat pierwszych rzeczy dziecka, mam jednak nadzieję, że będzie dla Was choć trochę pomocna.

Zacznę może od ubranek:

Na portalach przeważnie znajdujemy informację, iż na początek najlepiej zaopatrzyć się w ok 5-6 szt. body, ale nigdzie nie jest napisane, że ta część garderoby najlepiej sprawuje się, gdy używamy pampersy.
Natomiast, gdy myślicie o stosowaniu pieluszek tetrowych proponuję kupić koszulki, są bardziej pomocne.
Body w tym przypadku nie będą do końca użyteczne, ponieważ wraz z przemoknięciem pieluszki, przemoknie body w dolnej części, a jak wiecie lub się domyślacie noworodki moczą pieluszki dosłownie co chwilę tak sami jak i często robią kupki.
kaftaniki to jedna z najbardziej przydatnych części garderoby naszego maluszka i również przyda się 5-6 szt.
Pajacyki? hmm nie są tak często używane chyba, że często wychodzimy z dzieckiem. Dla domatorek wystarczą 2-3 szt. Na wybranie ze szpitala i ewentualnie, gdy miał nas ktoś odwiedzić, a chcemy dziecko pokazać bez różka.
Skarpetki 3 pary, spokojnie możemy zakładać w ciągu dnia. Gdy moje dziecko dłużej spało starałam się go nie przegrzewać więc i skarpetek mu nie zakładałam. 
Kombinezon w zależności od pory roku. Ja urodziłam we wrześniu i swój dostałam od koleżanki. Wykonany był z polaru i powiem szczerze nie zastąpiony na godzinny spacer.
2 czapeczki bez wiązania do nakładania na główkę dziecka zaraz po kąpieli (smerfetka) oraz 1 (opcjonalnie 2) grubsze, wiązane, do zakładania na spacer.
2 pary rękawiczek tzw. łapki-niedrapki
Co do rozmiarów ubranek to większość proponuję kupić w rozmiarze 62, ja osobiście w rozm. 56 kupiłam tylko jeden komplet na wyjście ze szpitala. lepiej, gdy coś jest troszeczkę za duże niż za małe.
Oczywiście istnieją wyjątki, gdzie dzieci rodzą się na tyle małe, że i 56 jest za duże oraz gdzie 62 jest za małe, ale jeśli chodzi o przybliżony wzrost dziecka to dowiemy się na ostatnim USG.
Ubranka możemy spokojnie kupić 2-3 tygodnie przez planowaną datą porodu.
Kolorystyka zależy od płci dziecka, jeśli jednak nie jesteście jej pewne wybierajcie te w naturalnych kolorach. Ja mimo, że wiedziałam, że to będzie chłopiec zaopatrzyłam się w ubranka i akcesoria w kolorach beżu, zieleni i żółci przezornie mając nadzieję, że następna będzie dziewczyna, a niebieskie rzeczy zapewne dostarczy rodzina i znajomi, którzy przyjdą z pierwszą wizytą do malucha.

To co czym powinniśmy się zająć wcześniej, ale nie koniecznie pół roku wstecz ;))) to wyposażenie pokoju
 i zaopatrzenie nas w niezbędne akcesoria.
Wystarczą nam na to 2 miesiące. Czasami i to aż nad to, ale nie odmawiajmy sobie przyjemności przeglądania katalogów z akcesoriami dla dzieci, stron allegro czy chodzenia po sklepach typu Smyk.
Jest też inny problem, a mianowicie nasze samopoczucie, które wraz z rosnącym brzuszkiem maleje.
Ja miałam to szczęście, że do ostatniego dnia mogłam biegać, jeździć rowerem i co mi się tylko podobało, ale mam świadomość, że nie każdy może sobie na to pozwolić, więc czasem lepiej zacząć organizować wszystko wcześniej.

Recykling to bardzo dobra metoda ochrony środowiska, którą spokojnie można wykorzystać kompletując wyprawkę, nie koniecznie ze względów ekologicznych, ale i ekonomicznych.
Łóżeczko dla mojego synka, to jest to samo, w którym wychowałam się ja i mój brat. Jedynie odświeżone i pomalowane. Jeśli jednak nie mamy dostępu do naszych łóżeczek należy kupić łóżeczko z naturalnych surowców, pomalowane farbami nietoksycznymi. Dobrze, aby łóżeczko miało szufladę na spodzie. Może okazać się przydatna, gdy będziemy chcieli schować pościel lub ubranka.



To na czym nie powinniśmy oszczędzać to materacyk. Powinien być dobrej jakości, najlepiej z łuską gryczaną, która nie wywołuje alergii u dzieci.
Materacyk musi być dopasowany do wymiarów łóżeczka, czyli najczęściej 120/60 lub 140/70.
Ważne, aby materacyk miał wszystkie ważne atesty. Proponuję zaopatrzyć się w pokrowiec na materacyk.


Pościel bawełniana, 2 prześcieradełka oraz ceratka pod prześcieradło.
Dobrym sposobem jest przybornik na drobne akcesoria, aby mieć je zawsze pod ręką.



Przewijak (opcjonalnie). Powiem szczerze dla nie których może być to zbędny wydatek, Ładnie się prezentuje, ale ja swojego bobasa przebrałam na nim może z 10 razy, wygodniej dla mnie było przebrać na naszym łóżku, kładąc pod spód pieluszkę. 
Jednak jeśli od początku planujecie mieć własny pokoik dla Waszego maleństwa przewijak może okazać się niezbędny.

   Może to wszystko na dziś. W kolejnej części zaprezentuję rzeczy do kąpieli, na spacer, do samochodu.

PS. Zdjęcia pochodzą z Allegro.pl

pozdrawiam,

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń